آموزش عکاسی  و نور پردازی از فضای داخلی

عکاسی فضای داخلی یک سبک عکاسی عالی است که باید در آن مهارت داشته باشید، چون بسیاری از شرکت ها، آژانس های املاک و مستغلات و نشریات همیشه به عکس های فضای داخلی خوب نیاز دارند. بنابراین یک مطلب با مجموعه نکات مفید به آن اختصاص داده ایم و از شما عزیزان دعوت می کنیم در ادامه مطلب با ما همراه شوید. هدف این آموزش لنزک، عکاسی معماری از فضا های داخلی است، نه عکاسی عمومی (کلی) از داخل خانه.

عکاسی سرخه

آتلیه هنری سرخه

نورپردازی عکس را می سازد

برای شروع، اول از همه چیز چراغ های اتاق را روشن کنید. این کار به اضافه کردن عمق و اختلاف رنگ به صحنه کمک می کند. مطمئن شوید که هیچ بازتابی از چراغ ها بر روی قاب عکس ها، آینه ها و پنجره وجود نداشته باشد و سپس نگاه کنید تا ببینید آیا به نور اکسترنال اضافی نیاز دارید یا نه.

زمانی که من در حال عکاسی از فضای داخلی هستم، دوست دارم در صورت امکان اول این کار را با نور طبیعی انجام دهم، و هر وقت نیاز بود از چراغ های موجود در آنجا به عنوان مکمل استفاده کرده، و روشنایی اضافی را به عنوان آخرین چاره، یا با استفاده از فلاش های کوچک یا استروب های بزرگ اضافه کنم. من از ترکیبی از هر دو استفاده می کنم. در این مورد بعدا بیشتر توضیح خواهیم داد.

شما می خواهید نور به طور طبیعی در تصویر شما جریان پیدا کند و به هدایت چشم کمک کند. در تصاویر، فضاهای بزرگ سفید چشم را به سمت خود می کشند، بنابراین تا حد امکان از نواحی بیش از حد روشن مثل پنجره ها اجتناب کنید. با این وجود، در حال حاضر بیش از حد روشن رها کردن پنجره ها و درها قابل قبول تر از گذشته است. بسیاری از نشریات مهم این کار را انجام می دهند، اما اگر درست نگاه کنید می بینید که معمولا بیش از حد روشن است و حواس پرت کننده به نظر می رسد.

شما می خواهید روشنایی شما شفاف باشد، و مردم آن را احساس کنند، اما نمی خواهید آنها بتوانند تشخیص دهند که چطور این کار را انجام دادید. هدف شما یک نورپردازی طبیعی و واقع گرایانه در سرتاسر کادر است.

عکاسی سرخه

عکاسی سرخه

 

فلاش دوست شماست

همانطور که در مرحله یک ذکر شد، نورپردازی عکس را می سازد. با در نظر داشتن این مسئله، فلاش در بسیاری از موقعیت هایی که در آنجا نور کم است یا شما نیاز دارید نور روز و نور فضای داخلی را
متعادل کنید تا یک صحنه طبیعی ایجاد کنید، ضروری است.

فلاش های قابل حمل کوچک، مانند Nikon SB 900 یا Canon Speedlight 580EX II، برای تنظیم سریع و پخش کردن نور در یک اتاق تاریک یا کم نورپردازی شده عالی هستند. من همچنین از استروب های بزرگ، مانند Westcott Spiderlites استفاده می کنم. فلاش های بزرگتر توزیع بیشتر نور را میسر می سازند، اما برای برپایی (آماده سازی) می توانند بزرگ و پردردسر باشند.

برای به دست آوردن بهترین نتایج، من معمولا
فلاش ها یا استروب ها را رو به یک سطح صاف مانند یک دیوار یا یک سقف نزدیک دوربین قرار می دهم. در این صورت به عنوان یک سافت باکس بزرگ عمل کرده و نور را در سرتاسر اتاق پخش می کند. مراقب باشید که نور را از دیوارهای رنگی «پررنگ»، مانند آبی تیره، قرمز و بنفش بازتاب نکنید. این کار می تواند باعث شود که کمی از رنگ بازتاب شود، که یک نور قرمز در تصویر ایجاد می کند، تقریبا مثل این که به فلاش ژل رنگی متصل کرده باشید.

کلید نورپردازی خوب آزمون و خطاست، چون هر اتاقی متفاوت است و هر منبع نوری نیز متفاوت است. با تنظیم عکس خود بر روی یک سه پایه بدون هیچ نوری شروع کنید، سپس یک نور اضافه کنید و نتایج خود را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید:
برای ثبت پرتره های حرفه ای به استودیو عکاسی احتیاج ندارید – از آنچه در اختیار دارید بیشترین استفاده را ببرید

۳

فلاش دشمن شماست

بله، درست خواندید. در حالیکه فلاش ها می توانند بسیار مفید باشند، می توانند بدترین کابوس شما نیز باشند.

یک فلاش اکسترنال می تواند چیز قدرتمندی باشد که باید عاقلانه از آن استفاده شود. همانطور که قبلا نوشتم، من دوست دارم اول استفاده از منابع نور طبیعی را امتحان کنم و سپس ببینم که نیاز است با یک فلاش نورپردازی شود یا نه.

نور طبیعی گاهی اوقات کار را انجام می دهد، مانند تصویر بالا، اما ممکن است لازم باشد
نوردهی خود را براکت گذاری (براکتینگ یعنی چند نوردهی با تنظیمات مختلف بگیرید) کرده و آن را در فتوشاپ ترکیب کنید تا مطمئن شوید که تصویر کامل و بی نقص به نظر می رسد. هنگامی که بدون هیچ فلاشی عکس می گیرید، از رحمت آب و هوا و نور طبیعی برخوردار می شوید.

یک راه برای کمک به عکاسی تنها با نور طبیعی این است که با زمان نوردهی های طولانی تر، مانند چند ثانیه عکس بگیرید. این کار به دوربین اجازه می دهد تا نور را جذب کند، اما مراقب باشید، این کار می تواند به راحتی پنجره ها و درها را بیش از حد روشن کند.

 

عکاسی سرخه

عکاسی سرخه

تمیز و مرتب کردن قبل از عکاسی

شما عکس های فضای داخلی را چه برای یک مجله بگیرید و چه برای یک آژانس املاک و مستقلات، مرتب سازی اتاق یک گام مهم در این فرآیند است. درست مثل مدل هایی که به زمان برای انجام آرایش برای عکس های استودیویی نیاز دارند، شما هم باید برای تمیز کردن اتاق جهت آماده سازی برای عکاسی، وقت بگذارید.

مرتب کردن به هم ریختگی ها برای کمک به از بین بردن حواس پرتی ها برای چشم مهم است. به طور خاص، به دنبال انبوه وسایل، میزهای قهوه پر از مجلات، موارد «خیلی پر زرق و برق» بر روی یک قفسه کتاب، و غیره بگردید. این چیزها یک تصویر را درهم و برهم می کنند و می توانند در عکس نهایی حواس پرتکن باشند.

با هر عکس مانند عکسی برای یک مجله رفتار کرده و صحنه سازی کنید:

۵

صحنه سازی

معمولا وقتی که شما در حال عکاسی از فضای داخلی هستید، دلیل بسیار واضح و روشنی دارد، و معمولا شامل نشان دادن اتاق و جذاب جلوه دادن آن می باشد. از آنجا که مالک خانه دلیلی دارد که شما آنجا باشید، اتاق معمولا قبل از این که شما برسید برای عکس گرفتن آماده و مرتب شده است.

بنابراین، شما از آنچه که اتاق در اکثر مواقع به نظر می رسد عکس نمی گیرید، بلکه در عوض از چیزی عکس می گیرید که مالک می خواهد به تصویر بکشید.

با توجه به این مسئله، نگران جابجا کردن اثاثیه، اقلام دکوراسیون، و غیره نباشید. مواقعی بوده که من مجبور بوده ام قبل از عکاسی تخت را جابجا کنم و اتاق های نشیمن را تغییر دکوراسیون دهم تا بهتر از مزیت نور و قرارگیری اسباب و وسایل بهره مند شوم.

خیلی چیزها را می توان در فتوشاپ اصلاح کرد، اما ایده خوبی است که سعی کنید تا آنجا که می توانید شخصا همه چیز را اصلاح کنید تا در وقت خود صرفه جویی کرده و زحمت کار خود را کم کنید.

۶

به سمت گوشه عکس بگیرید

این یکی از مهم ترین نکته ها برای عکاسی از فضای داخلی است و بسیار ساده است: به سمت گوشه یک اتاق عکس بگیرید تا فضای اتاق بزرگتر به نظر برسد.

درست مثل طرز کار آینه، عکاسی به سمت یک گوشه باعث می شود اتاق بزرگتر و قابل زندگی تر به نظر برسد. این نکته را با عکاسی از یک موقعیت پایین و با یک لنز واید یک گام فراتر ببرید، اما برای اجتناب از
اعوجاج، بیش از حد واید نباشد.

وقتی شما مستقیما به سمت یک دیوار عکس می گیرید، می تواند باعث شود که اتاق تخت به نظر برسد، و گاهی اوقات دیوارها ممکن است به طرز عجیبی در دوربین خم به نظر برسند. به مجلات فضای داخلی مهم نگاه کنید، آن وقت خواهید دید که گوشه اتاق بهترین جا برای عکاسی به سمت آن است.

 

عکسی سرخه

عکسی سرخه

اجازه دهید فضای داخلی داستان را بگوید

به دنبال راه های منحصر به فرد برای ثبت هویت یک مکان و به نمایش گذاشتن مشخصه واقعی آن باشید.

اگر ساختمان، یک خانه آجری قدیمی است، به دنبال جزئیات آجری منحصر به فردی باشید که می توانید آنها را برجسته کنید. اگر یک ساختمان مدرن فوق العاده براق است، به دنبال الگوهای نور منحصر به فرد یا جزئیات معماری غیر معمول باشید.

هر فضای داخلی و ساختمان داستانی دارد، بنابراین یک راه خوب برای موفقیت این است که آن را پیدا کنید و برای مشتری خود ثبت کنید. در این راستا، اگر از نور مصنوعی بیش از حد استفاده کنید، معلوم خواهد بود، چون این همان فضای داخلی که آنها همیشه می دیدند نیست.

 

خلاق باشیداین یکی از آن نکته هایی است که من همیشه به افراد توصیه می کنم. در عکاسی خلاق باشید و از امتحان کردن یک چیز جدید نترسید.

چیزهای جدید در زمینه نورپردازی (شاید استفاده از یک فلاش با ژل رنگی) یا عکاسی با یک لنز زوم را امتحان کنید. هر عکس برای این است که با آن آزمایش کنید، و معمولا در نهایت چیزی به دست خواهید آورد که در واقع آنقدر خوب به نظر می رسد که شاید انتظارش را نداشتید. حتی اگر اینطور نشود، ممکن است ایده ای برای امتحان یک چیز دیگر به شما بدهد.


منبع

برگرفته از: tutsplus