اینستاگرام اعلام کرده است طی هفته جاری، برای کاربرانی که تابه‌حال اطلاعات تاریخ تولد خود را وارد نکرده‌اند، در زمان ورود به اپلیکیشن پیامی به‌صورت پاپ-آپ ارسال خواهد کرد. کاربران در دفعات معدودی قادر خواهند بود این پیام را نادیده بگیرند؛ اما در نهایت دیگر قادر به رد آن نخواهند بود و برای ادامه استفاده از اینستاگرام، باید اطلاعات مورد نیاز را وارد کنند.

اینستاگرام می‌گوید سیاست جدید، در واقع بخشی از هدف بزرگ‌تر این پلتفرم یعنی فراهم کردن امنیت برای کاربران جوان‌تر  و شامل قابلیت‌هایی از جمله حفاظت از حریم شخصی نوجوانان است و همچنین، بخشی از هدف بلندمدت شبکه اجتماعی محبوب برای عرضه سرویس مخصوص کاربران زیر ۱۳ سال به‌ شمار می‌آید.

مقاله‌های مرتبط:

  • اینستاگرام سرویس امنیتی برای حساب‌های هک‌شده را رونمایی کرد
  • استفاده فیسبوک از واتساپ برای افزایش امنیت اینستاگرام

چند ماه پیش، اینستاگرام قابلیت‌های جدیدی راه‌اندازی کرد که باعث می‌شود ارتباط گرفتن بزرگسالان با نوجوانان در این شبکه اجتماعی سخت‌تر شود. در ادامه، اینستاگرام موج جدیدی از تغییرات در بخش تنظیمات کاربران زیر ۱۶ سال معرفی کرد. در واقع، حالا حساب کاربران زیر ۱۶ سال به‌صورت پیش‌فرض روی حالت شخصی (private) قرار دارد و حساب آن‌ها در بخش‌های دیگر اپلیکیشن به سایر کاربران پیشنهاد نمی‌شود. علاوه بر این، کاربران بزرگسالی که حساب آن‌ها به‌عنوان مشکوک نشانه‌گذاری شده است، قادر به برقراری ارتباط یا تعامل با حساب کاربری نوجوانان نخواهند بود.

شبکه اجتماعی زیرمجموعه فیسبوک، در حال حاضر برای نمایش پست‌هایی حاوی محتوای حساس از کاربر درخواست می‌کند اطلاعات تاریخ تولد خود را وارد کنند  تا در صورت پایین بودن سن مخاطب، محتوای مذکور برای او به نمایش درنیاید. علاوه بر این، به منظور ردگیری اکانت‌هایی که کاربران آن‌ها کم سن و سال هستند از
هوش مصنوعی
استفاده می‌کند. البته اینستاگرام می‌گوید این تکنولوژی در حال حاضر در مراحل ابتدایی خود قرار دارد؛ اما به مرور زمان قوی‌تر خواهد شد.

به نظر شما آیا  استراتژی جدید اینستاگرام در زمینه اجباری شدن به اشتراک‌گذاری تاریخ تولد، می‌تواند این شبکه اجتماعی را به محیط امن‌تری برای فعالیت نوجوانان تبدیل کند؟

مارک گرمن: اپل واچ سری ۷ حسگر سنجش فشار خون نخواهد داشت
ویندوز ۱۱ بدون پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندرویدی منتشر خواهد شد
نسخه بتای کروم ۹۴ از متال API اپل برای بهبود پردازش‌های گرافیکی پشتیبانی می‌کند
اپل سرویس استریم موسیقی کلاسیک پرایم‌فونیک را خرید
اپلیکیشن رسمی سامسونگ، گلکسی واچ ۴ را به واکی تاکی تبدیل می‌کند