زندگی ایرانی در قاب خانه عکاسان

به گزارش  سرخه به نقل از روابط عمومی حوزه هنری فارس،

زندگی ایرانی در قاب خانه عکاسان: مهدی پارسایی با بیان این خبر گفت: تاسیس خانه عکاسان حوزه  هنری فارس، جلسات ثابت هفتگی این خانه عصر دوشنبه هر هفته از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در حوزه هنری فارس در پی خواهد داشت.

در این جلسات که با مدیریت و هدایت آریا عارف هنرمند عکاس تشکیل می شود پروژه هایی تعریف شده و اعضا  ضمن بحث هنری و تکنیکی به صورت گروهی کار عکاسی این پروژه ها را انجام می دهند.

معاون حوزه  هنری فارس اظهار کرد: اخیرا پروژه ای در دستور کار این خانه قرار داشت با عنوان «زندگی ایرانی و زندگی ایرانی در قاب خانه عکاسان » که در آن عکاسان با صحنه آرایی  و چینش صحنه ها سعی در خلق زوایای خاصی از زندگی ایرانی داشته اند.

وی ابراز امیدواری کرد: به زودی نمایشگاهی از این آثار در نگارخانه حوزه هنری فارس برگزار شود.


ضیافت مشاهیر فارس در خانه کاریکاتور حوزه هنری

همچنین نشست های هفتگی خانه کاریکاتور در حوزه هنری فارس برگزار می شود.

محمدجواد زارع مهذبیه کارشناس هنرهای تجسمی این مرکز با بیان خبر فوق گفت: این نشست روزهای چهارشنبه هر هفته با حضور اعضای خانه کاریکاتور که هنرمندان مستعد این عرصه در شیراز هستند برگزار می شود.

وی افزود: مدیریت این خانه و هدایت جمع بر عهده نسرین شیخی هنرمند مطرح بین المللی بود که در پی موفقیت وی و اعطای بورس هنری فرانسه، این وظیفه بر عهده فرامرز کشتکار هنرمند توانمند این خانه قرار گرفت.

زارع مهذبیه گفت: در حال حاضر اعضای خانه مشغول فعالیت در یک پروژه ی گروهی هستند که به صورت تیمی اجرا می شود و موضوع محوری آن مشاهیر فارس است که امیدواریم به زودی به اتمام رسیده و نمایشگاهی از آثار عرضه شود. افزون بر آن معاون فرهنگی حوزه ی هنری استان نیز اعلام کرده قصد داریم علاوه بر نمایشگاه شیوه های تازه ای برای عرضه این آثار پیدا کنیم.

کارشناس هنرهای تجسمی حوزه هنری فارس در پایان عنوان کرد: علاوه بر گردهم آمدن هنرمندان این رشته و برگزاری کارگاه های عملی (ورک شاپ) در شیراز و شهرستان ها ، اعضا از تازه ترین رقابت های بین المللی مطلع شده و در چند جشنواره بین المللی از جمله جشنواره ترکیه شرکت کردند که امیدواریم ضمن موفقیت زمینه ساز ارتقای این هنر در استان شوند.

منبع:
خبرگزاری مهر