سرخه :سید امیر سیدزاده تهیه‌کننده فیلم «مادر قلب اتمی» به دنبال عدم دریافت پاسخ از سوی حوزه هنری در رابطه با تعیین موضع این ارگان  نسبت به اکران یا عدم اکران فیلم «مادر قلب اتمی» در سینماهای حوزه هنری، دوباره دست به قلم شد و نامه‌ای خطاب به وی نوشت.

به گزارش سرخه نقل از پایگاه خبری زوم نیوز ، در متن این نامه آمده است: 

موسسه سرخه

عکاسی سرخه

«بِسْم الله القاصم الجبارین

جناب آقاى حمزه زاده

ریاست محترم سازمان سینمایى حوزه هنرى سازمان تبلیغات اسلامى

با سلام و اظهار ادب

هفته گذشته طى نامه‌اى که تحویل دفتر جنابعالى شد به منظور پاسخگویى به شایعات مربوط به تحریم فیلم «مادر قلب اتمى» بعنوان اولین فیلم سینمایى تحریمى در سال ۹۶ از سوى حوزه هنرى، از جنابعالى درخواست نمودم با اظهار نظر در این مورد به شبهات ایجاد شده پاسخ دهید، اما ظاهرا شما به سبک و سیاق همیشگى، با بى‌اعتنایى تمام تا این لحظه از هرگونه پاسخى خوددارى نموده‌اید.

جدا از توهین به شعور مخاطبان سینما با این رفتار، حال این سوال مطرح مى‌شود که مردم اکثر شهرهاى کشور با داشتن یک یا دو سالن سینماى فعال، چه گناهى کرده‌اند که مالکیت سینماهاى شهرشان از آن حوزه هنریست و بدین سان از تماشاى فیلم مورد علاقه خودکه همه مجوزهاى لازم از نهادهاى مربوط براى نمایش را کسب کرده است، محروم مى‌شوند؟

آیا در تبیین مقوله عدالت در نظام جمهورى اسلامى جایى براى تعریف این رفتارهاى خودسرانه و غیرقانونى پیدا مى‌شود؟

آیا اگر فقط ۴ بازیگر این فیلم که افزون بر ده میلیون مخاطب و هوادار در فضاى مجازى اینستاگرام و …. دارند به هواداران خود توصیه کنند از این به بعد هر فیلمى را که در سینماهاى حوزه به نمایش درآمد، تماشا نکنید، کار شایسته‌اى نکرده‌اند؟

چرا بیخود و بی‌جهت هم به اقتصاد سینما صدمه مى‌زنید و هم با بدبین کردن مردم براى نظام هزینه مى‌تراشید؟ خوب مى‌دانید عامل نفوذى شما در وزارت ارشاد، این فیلم را با وجود داشتن پروانه نمایش بصورت غیرقانونى و خودسر به مدت دو سال در محاق توقیف قرارداد، اما سرانجام فیلم به نمایش در آمد و آن مسئول خودسر نیز پست خود را ترک کرد و چیزى جز بدنامى براى خود نزد اهل هنر و اذهان عموم سینماگران باقى نگذاشت.

بار دیگر توصیه برادرانه مى‌کنم دست از رفتارهاى سلیقه‌اى و مغایر قانون بردارید و همسو با مردم در مسیر جریان سیاست‌هاى فرهنگى دولت تدبیر و امید حرکت کنید. چرا که خلاف جریان مردم حرکت کردن نتیجه‌اى جز ایراد صدمات اقتصادى به پیکره سینما و تحمیل خسارات معنوى به پیکره نظام با بدبین کردن مردم را در پى نخواهد داشت. در پایان امیدوارم با پاسخ جنابعالى نیازى به نگارش نامه سوم و بیان حقایقى تلخ از صدمات ناشى از بکارگیرى سیاست‌هاى غیراصولى و نادرست آن نهاد محترم نباشد.

با تجدید احترام

تهیه‌کننده فیلم «مادر قلب اتمى»، امیر سیدزاده

رونوشت : جناب آقاى حیدریان ریاست محترم سازمان سینمایى  

جناب آقاى شاهسوارى مدیر عامل محترم خانه سینما»